このブラウザは、JavaScript が無効になっています。JavaScriptを有効にして再度、お越しください。
ログイン
ログイン
他の機関Idpによるログイン
神田外語大学教員業績
研究者業績メニュー
神田外語大学
英米語学科
アジア言語学科
中国語専攻
韓国語専攻
インドネシア語専攻
ベトナム語専攻
タイ語専攻
イベロアメリカ言語学科
スペイン語専攻
ブラジル・ポルトガル語専攻
国際コミュニケーション学科
国際コミュニケーション専攻
国際ビジネスキャリア専攻
大学院言語科学研究科
TESOLプログラム
ELI
English
IC
ILC
留学生別科
児童英語教育研究センター
日本研究所
グローバル・コミュニケーション研究所
SALC
体育・スポーツセンター
附属図書館
外国語能力開発センター
言語教育コンサルタントセンター
多言語コミュニケーションセンター
キャリア教育センター
言語メディア教育研究センター
ボランティアセンター
アカデミックサクセスセンター
グローバル日本語センター
自立学習教育研究所
言語教育研究所
言語メディア教育研究センター
▶大学のトップページに戻る
研究者業績
研究者リスト
>>
レギーライ アン
編集
レギーライ アン
研究者氏名
レギーライ アン
URL
http://ryanflege.blogspot.com
所属
神田外語大学
部署
English Language Institute
職名
Principal Lecturer of ICT
学位
TESOL M.A.(BYU), Teaching English Graduate Certification(BYU), TESOL B.A.(BYU Hawaii)
J-Global ID
201601006638002290
研究キーワード
CALL
,
Curriculum Development
,
Technological Literacies
,
Suprasegmentals
,
Typography
研究分野
人文・社会 / 英語学 /
経歴
2016年4月
-
現在
Kanda University of International Studies English Language Institute Principal Lecturer of PD - Information and Communications Technologies
2013年
-
現在
Kanda University of International Studies Lecturer/Media English Coordinator
学歴
2011年9月
-
2013年4月
Brigham Young University Linguistics and English Language TESOL Ma
2011年9月
-
2012年8月
Brigham Young University Linguistics and English Language TESOL Graduate Certicification
2003年9月
-
2009年4月
Brigham Young University Hawaii Linguistics TESOL Ba
委員歴
2017年4月
-
現在
LMLRC
2013年4月
-
2015年3月
ELI Professional Development Website
2012年4月
-
2015年
Kanda University of International Studies Media English Project Group
論文
1
2
3
>
Collaborative Crafting of Perfect Sentences
レギーライアン   
The Language Teacher 43(5) 19-202019年9月
[査読有り]
Maker Education: A Fit for Humanities Education in the 21st Century
レギーライアン   
The Language and Media Learning Research Center Annual Report (3) 2019年7月
[査読有り]
A Brief Investigation into the Potential for Virtual Reality: A Tool for 2nd Language Leaning Distance Education in Japan
レギーライアン   
The Language and Media Learning Research Center Annual Report 3 2019年6月
[査読有り]
Typography’s Effect on Language Learners’ Reading Processes: An Eye Tracking Study
レギーライアン   
The Asian EFL Journal 3(21) 134-1532019年5月
[査読有り]
The Influence of Typography and Design on Language Learners’ Perceptions and Assessments of Teachers and Institutions
レギーライアン   
言語教育研究 (29) 71-902018年11月
[査読有り]
講演・口頭発表等
1
2
3
>
Maker Education for Language Learning
レギーライアン   
Innovative Classroom Practice 2019 2019年12月7日
Maker Education in the Language Classroom
レギーライアン   
JALT 2019 2019年11月2日
Continuing Teacher Development: A Two-Part System
レギーライアン   
JALT 2019 2019年11月2日
The Changing Role of ICT in English Education
レギーライアン   
Summer English Education Seminar English 2019年7月28日
Hey Google: Create an AI assistant based classroom activity to enhance language learning
レギーライアン   
JALT CALL 2019 2019年6月1日
担当経験のある科目(授業)
English Basic Composition (Kanda University of International Studies)
Media Studies (Kanda University of International Studies)
Technological Literacies (Kanda University of International Studies)
Understanding Technology (Kanda University of International Studies)
Applied Design Principles (Kanda University of International Studies)
所属学協会
TESOL
JALT
Powered by NetCommons2
The NetCommons Project