研究者業績

研究者リスト >> Lyon Phoebe
 

Lyon Phoebe

 
アバター
研究者氏名Lyon Phoebe
 
 
所属神田外語大学
部署English Language Institute
職名Principal Lecturer
学位MAEd
J-Global ID201601003911281301

研究キーワード

 
Self-access learning ,Testing and Evaluation

研究分野

 
  • 人文・社会 / 教育学 / Assessment, Curriculum, Autonomous learning

経歴

 
2017年4月
 - 
現在
Kanda University of International Studies ELI Principal Lecturer- Curriculum and Assessment 
 
2013年4月
 - 
2017年
Kanda University of International Studies ELI Lecturer 
 
2004年4月
 - 
2013年
Transworld Schools TESOL and ESL programs Academic Director 
 

学歴

 
2011年3月
 - 
2012年7月
Deakin University Education MAEd
 
1998年2月
 - 
1998年11月
Monash University Education Post Graduate Diploma in Education
 
1994年
 - 
1997年
Monash University Science Bachelor of Science
 

委員歴

 
2015年4月
 - 
2016年3月
Coordinator  KAP- Kanda Assessment Project
 
2013年4月
 - 
2015年3月
Member  KAP- Kanda Assessment Project
 

講演・口頭発表等

 
 
Lyon. P. (2019). InterACTIVE Classroom Activities. Summer English Education Seminar English, Kanda Gaigo career College, July 27th, 2019.
Phoebe Lyon   
 
Lyon, P. (2014). Helping Students Make Successful Reading Material Choices. Poster presentation at JALT 2014 Hokkaido Language Teaching Conference, September 21st, 2014.
Phoebe Lyon   
 
Lyon, P. (2015). Using Drama in the Classroom to Improve Discourse. Poster presentation at JALT SDD SIG Okinawa, October 31st, 2015.
Phoebe Lyon   
 
Lyon, P. & Barr, A. (2015). How Students Navigate Reading Material When Choosing Graded Readers. Poster presentation at Hawaii TESOL Spring Conference, February 14th, 2015.
Phoebe Lyon   
 
Mynard, J, Lyon, P, Kushida, B. & Sampson, R. (2017). How Different Students Use and Perceive an English Conversation Lounge: An Ethnographic Study. Presentation at JASAL, December 16th, 2017.
Phoebe Lyon   

所属学協会

 
 
   
 
JALT