研究者業績

研究者リスト >> ワトキンス 聡子
 

ワトキンス 聡子

 
アバター
研究者氏名ワトキンス 聡子
 
 
URLhttps://kandaeli.academia.edu/SatokoWatkins
所属神田外語大学
部署言語教育研究所
職名
科研費研究者番号90837965
J-Global ID201601017174332910

研究キーワード

 
Learner autonomy, advising in language learning, self-directed learning, learning communities, learner empowerment

研究分野

 
  • 人文・社会 / 外国語教育 / 

経歴

 
2017年9月
 - 
現在
Kanda University of International Studies, Chiba  Principal Learning Advisor/Lecturer 
 
2013年4月
 - 
2017年8月
Kanda University of International Studies, Chiba  Learning Advisor/Lecturer 
 
2012年4月
 - 
2013年3月
Bunko University, Yokohama  Adjunct Lecturer 
 
2012年4月
 - 
2013年3月
Ferris University, Yokohama  Adjunct Lecturer 
 

学歴

 
2010年1月
 - 
2011年12月
Hawai‘i Pacific University M.A. in TESOL 
 

受賞

 
2020年4月
日本学術振興会, 科学研究費助成事業 基盤C,学習者主体型ラーニング・コミュニティーにおけるリーダー育成カリキュラムの開発研究
 
2010年1月
Hawaii Pacific University, Trustees Graduate Scholarship
ワトキンス聡子 
 

論文

 
 
Huw Davies   Isra Wongsarnpigoon   Satoko Watkins   Dominique Vola Ambinintsoa   Rumi Terao   Rob Stevenson   Yuri Imamura   Curtis Edlin   Phillip A. Bennett   
Studies in Self-Access Learning Journal   135-1472020年9月   [査読有り]
In 2020, the COVID-19 pandemic created disruption in many of the institutions we regularly rely on, including universities. While disruption may often bring with it a myriad of possible pitfalls, it affords potential opportunities for change and d...
 
Jo Mynard   Louise Ohashi   Ward Peeters   Scott J. Shelton-Strong   Andrew D. Tweed   Satoko Watkins   Isra Wongsarnpigoon   
Studies in Self-Access Learning Journal   11(1) 53-632020年3月   [査読有り]
This paper reports on a forum featuring four presentations on learner autonomy research, all with practical applications. The paper gives an overview of the purpose of the forum, a short summary of each of the presentations, a discussion of some o...
 
 
Noguchi Junko   Mynard Jo   Curry Neil   Watkins Satoko   
言語教育研究   (29) 91-1172018年   
 
International Journal of Self-Directed Learning   14(1) 17-362017年6月   [査読有り]

講演・口頭発表等

 
 
Learners’ experiences in interest-based learning communities:Understanding through a self-determination theory framework.
ワトキンス聡子   
JALT International Conference   2019年11月9日   
 
Self determination theory: A framework for understanding teaching and learning environments.
Mynard, J   Imamura, Y   Kato, S   Shelton-Strong, S   Watkins, S   Yarwood, A   
RILAE Forum   2019年6月12日   
 
オートノミーの育成を基にした学生エンパワメント:神田外語大学における生涯に通ずる自律学習のすすめ
ワトキンス聡子   
The 11th Annual convention of JACET Kanto Chapter   2018年7月8日   
 
Learners' perceptions of benefits in a self-directed tandem course: an action research study
ワトキンス聡子   
Focus on Language   2018年3月22日   
 
神田外語大学セルフアクセスセンターのこれまでの活動と今後の展望:生涯に渡り学び続ける力
ワトキンス聡子   
第11回大阪大学専門日本語教育研究協議会ー学習者オートノミーを育む言語学習とその支援   2018年2月16日   

所属学協会

 
 
   
 
The Japan Association of College English Teachers (JACET)
 
   
 
The Japan Association for Language Teaching (JALT)
 
   
 
The Japan Association of Self-Access Learning (JASAL)

共同研究・競争的資金等の研究課題

 
 
研究期間: 2020年4月 - 2023年3月
 
Studying the impact of SALC curriculum on learning
Kanda University of International Studies: Research Institute of Language Studies and Language Education Project Grant
ワトキンス聡子 
研究期間: 2014年4月 - 2015年3月

社会貢献活動

 
 
【その他】
The Japan Association for Self-Access Learning The Japan Association for Self-Access Learning (JASAL) Journal
 
【その他】
 Studies in Self-Access Learning (SISAL) Journal
 
【その他】
Research Institute for Learner Autonomy Education (RILAE) Relay Journal