研究者業績

研究者リスト >> Curry Neil
 

Curry Neil

 
アバター
研究者氏名Curry Neil
 
 
所属神田外語大学
部署Self-Access Learning Center
職名Principal Learning Advisor
学位MA TESOL(Sheffield Hallam University)
科研費研究者番号00837990
J-Global ID201601002607620900

研究キーワード

 
Self-access Learning ,Learner Autonomy ,Language Anxiety ,Curriculum Development ,Advising in Language Learning

研究分野

 
  • 人文・社会 / 教育学 / Learner Autonomy, Self-Access Learning

経歴

 
2013年4月
 - 
現在
神田外語大学 Self-Access Learning Center Principal Learning Advisor 
 
2012年4月
 - 
2013年2月
杉野服飾大学  Part-time Lecturer 
 
2012年4月
 - 
2013年2月
立教女学院短期大学  Part-time Lecturer 
 
2012年4月
 - 
2013年2月
防衛大学校  Part-time Lecturer 
 
2012年4月
 - 
2013年2月
東京女子大学 English Part-time Lecturer 
 

学歴

 
2007年10月
 - 
2010年10月
Sheffield Hallam University TESOL MA TESOL
 
2002年9月
 - 
2003年9月
University of East Anglia Development Studies MSc Environment & Development
 
1999年9月
 - 
2002年6月
London School of Economics and Political Science Anthropology BSc Social Anthropology
 

論文

 
 
Yamaguchi, A   Okamoto, E   Curry, N   Konno, K   
Studies in Self-Access Learning Journal   10(4) 339-3552019年12月   [査読有り]
 
Neil Curry   Jo Mynard   Junko Noguchi   Satoko Watkins   
International Journal of Self-Directed Learning   14(1) 17-362017年6月   [査読有り]
 
Neil Curry   Satoko Watkins   
Studies in Self-Access Learning Journal   7(1) 16-292016年3月   [査読有り]
 
Mynard Jo   Curry Neil   Noguchi Junko   Watkins Satoko   
言語教育研究   27(27) 45-582016年   [査読有り]
 
Neil Curry   
Studies in Self-Access Learning Journal   5(1) 29-412014年3月   [査読有り]

講演・口頭発表等

 
 
Team-Teaching for In- and Preservice Teachers
Kaori Yoshizumi   Hiromi Kawai   Neil Curry   Isra Wongsarnpigoon   Phoebe Lyon   Jennie Roloff-Rothmann   
JALT 2019   2019年11月2日   
 
Empowering students through autonomy: How KUIS encourages life-long self-directed learning
Satoko Watkins   Neil Curry   
The 11th Annual convention of JACET Kanto Chapter   2018年7月8日   
 
A CBT-based approach to helping anxious language learners; investigating causes of speaking anxiety
Neil Curry   Kate Maher   
Third International Conference for Psychology in Language Learning   2018年6月9日   
 
The SALC at KUIS
Neil Curry   
Strategies and Resources for Supporting and Encouraging Students to Self-study English on and off Campus   2018年3月3日   
 
Guiding Learners to Autonomy
Neil Curry   Yuri Imamura   
JALT PanSIG 2016   2016年5月22日   

所属学協会

 
 
   
 
Japan Association of Language Teachers (JALT)
 
   
 
International Association for the Psychology of Language Learning
 
   
 
Japan Association of Self-Access Learning (JASAL)

共同研究・競争的資金等の研究課題

 
 
Investigating freshman attitudes to and use of the SALC
Kanda University of International Studies: Research Institute of Learner Autonomy Education:
Neil Curry Yuri Imamura 
研究期間: 2018年4月 - 2022年2月
 
Creating materials for a CBT-based approach for supporting anxious foreign language learners
Kanda University of International Studies: Research Institute of Learner Autonomy Education:
Neil Curry Kate Maher 
研究期間: 2018年1月 - 2020年12月

社会貢献活動

 
 
【その他】
Relay Journal, Research Institute for Learner Autonomy Education (RILAE) 2017年4月
 
【その他】
Studies in Self-Access Learning (SISAL) Journal, 2013年4月