研究者業績

研究者リスト >> 今村 有里
 

今村 有里

 
アバター
研究者氏名今村 有里
 
 
所属神田外語大学
部署Self-Access Learning Center
職名
J-Global ID201601003075431956

研究キーワード

 
Learning Environments ,Language Learning Space ,L2 Motivation ,Self-Access Management ,Learner Autonomy

研究分野

 
  • 人文・社会 / 英語学 / 自律学習教育
  • 人文・社会 / 教育社会学 / 
  • 人文・社会 / 教育心理学 / 動機付け

経歴

 
2016年4月
 - 
現在
神田外語大学 Self Access Learning Center (SALC) Learning Advisor 
 
2017年4月
 - 
2019年3月
神田外語大学 Self Access Learning Center (SALC) Resource Coordinator 
 

論文

 
 
 
Hiromichi Kanai   Yuri Imamura   
independence   75 31-342019年2月   [査読有り]
 
Yuri Imamura   Scott Shelton-Strong   
Relay Journal   2(1) 66-682019年1月   [査読有り]
 
 
今村 有里   
Relay Journal   1(1) 197-2082018年1月   [査読有り]

講演・口頭発表等

 
 
Does translanguaging support learners’ target language use? A case study of a learning community in a self-access centre in Japan
今村 有里   
The 17th Asia TEFL International Conference   2019年6月28日   
 
An Exploration Into Using Self-Determination Theory to Evaluate a SALC
Amelia Yarwood   Yuri Imamura   Andria Lorentzen   Jo Mynard   Scott Shelton-Strong   Isra Wongsarnpigoon   
JASAL 2018 x SUTFL 5   2018年12月15日   
 
Maintaining a self-directed learning classroom
ウォンサンピグーン・イスラ   今村 有里   
全国語学教育学会   2018年11月   
 
Practical tools and advising strategies for supporting learners
スティーブンソン・ロバート   今村 有里   ウォンサンピグーン・イスラ   
Independent Learning Association Conference 2018   2018年9月   
 
Expanding Resource Development and Management in a Self-Access Center in Japan
今村 有里   エドリン・カーティス   
Independent Learning Association Conference 2018   2018年9月