研究者業績

研究者リスト >> ウォンサーンピグーン イスラ
 

ウォンサーンピグーン イスラ

 
アバター
研究者氏名ウォンサーンピグーン イスラ
 
 
所属神田外語大学
部署Self-Access Learning Center
職名
J-Global ID201701014552412127

研究キーワード

 
vocabulary ,learner motivation ,autonomy

研究分野

 
  • 人文・社会 / 外国語教育 / 

経歴

 
2017年4月
 - 
現在
神田外語大学 Self-Access Learning Center Learning Advisor 
 

学歴

 
2013年1月
 - 
2016年8月
テンプル大学ジャパンキャンパス 大学院教育学研究科 MSEd, TESOL
 
1995年8月
 - 
1999年4月
ミシガン大学 School of Art and Design BFA (Design)
 

論文

 
 
Isra Wongsarnpigoon   Yuri Imamura   
JASAL Journal   1(1) 139-1472020年6月   [査読有り]
 
Jo Mynard   Louise Ohashi   Ward Peeters   Scott J. Shelton-Strong   Andrew D. Tweed   Satoko Watkins   Isra Wongsarnpigoon   
Studies in Self-Access Learning Journal   11(1) 53-632020年3月   [査読有り]
This paper reports on a forum featuring four presentations on learner autonomy research, all with practical applications. The paper gives an overview of the purpose of the forum, a short summary of each of the presentations, a discussion of some o...
 
ポール•J•ムアー   ジョー•マイナード   イスラ•ウォンサーンピグーン   山本 貴恵   
Relay Journal   2(1) 2019年1月   [査読有り]
 
アメリア•ヤーウッド   アンドリア•ロレンツェン   アリシア•ウォーリンフォード   イスラ•ウォンサーンピグーン   
Relay Journal   2(1) 2019年1月   [査読有り]
 
イスラ ウォンサーンピグーン   
Relay Journal   1(2) 2018年10月   [査読有り]

講演・口頭発表等

 
 
Events to support interaction in a learning space
Isra Wongsarnpigoon   Yuri Imamura   
JALT PanSIG 2020   2020年6月20日   
 
Nurturing Learners' Use of an English Speaking Area in a Multilingual Space
イスラ ウォンサーンピグーン   今村有里   
2019年11月30日   
 
Team-teaching for In- and Preservice Teachers
JALT National Conference 2019   2019年11月2日   
 
Understanding Learner Autonomy Through Research
JALT National Conference 2019   2019年11月2日   
 
The Design of a Self-directed Learning Course: Recommendations for Supporting Learner Autonomy Online and Offline
イスラ ウォンサーンピグーン   ポール ムアー   
Asia TEFL International Conference and FLLT International Conference   2019年6月27日   

受賞

 
2018年9月
全国語学教育学会, Selected Paper, JALT 2017 Postconference Publication: "Language Teaching in a Global Age: Shaping the Classroom, Shaping the World"
イスラ ウォンサーンピグーン 
 

MISC

 
 
I. Wongsarnpigoon   P. Bennett   C. Edlin   
Relay Journal   3(1) 2020年6月   [査読有り]
 
P. Clements   A. Krause   P. Bennet   
JALT postconference publication: Diversity and inclusion   2018(1) 2019年9月   [査読有り]

所属学協会

 
 
   
 
Japan Association of Self-Access Learning (JASAL)
 
   
 
全国語学教育学会
 
   
 
Thailand TESOL