研究者業績

研究者リスト >> Hooper Daniel
 

Hooper Daniel

 
アバター
研究者氏名Hooper Daniel
 
 
所属神田外語大学
部署English Language Institute
職名
J-Global ID201701008473455198

研究分野

 
  • 人文・社会 / 外国語教育 / 

委員歴

 
2018年11月
 - 
2019年11月
The Japan Association for Language Teaching (JALT)  Teacher Development SIG - Membership Chair
 
2017年11月
 - 
2018年11月
The Japan Association for Language Teaching (JALT)  Teacher Development SIG - Publicity Chair
 
2016年11月
 - 
2017年11月
The Japan Association for Language Teaching (JALT)  Learner Development SIG - Programs Committee Member
 

論文

 
 
Daniel Hooper   
Relay Journal   3(2) 2020年10月   [査読有り]
 
Kae Miyake-Warkentin   Daniel Hooper   Tim Murphey   
JALT Postconference Publication   2019(1) 341-3412020年8月   [査読有り]
Student action logging is a very practical way for teachers to understand what their students have actually learned, what they like and do not like, and where to go next. Action logging entails notebooks and forms used to regularly record student ...
 
Andrew Gill   Daniel Hooper   
Iranian Journal of Language Teaching Research   8(2) 1-232020年7月   [査読有り]
 
Daniel Hooper   
Language Teaching Research   2020年5月   [査読有り]
 
Phoebe Lyon Daniel Hooper   
The Journal of Kanda University of International Studies   32 2020年   

MISC

 
 
Daniel Hooper   
Relay Journal   3(1) 2020年3月   
 
Daniel Hooper   Tim Murphey   
The Language Teacher (MyShare)   44(1) 29-302020年1月   
 
Daniel Hooper   
Speakeasy Journal   30 32-382018年11月   
 
Daniel Hooper   
Explorations in Teacher Development   25(1) 16-182018年7月   
 
Daniel Hooper   
Learning Learning   24(1) 12-142017年4月   

書籍等出版物

 
 
Jo Mynard, Daniel Hooper, Phoebe Lyon, Phillip Taw(担当:共著)
Multilingual Matters      2020年8月   
 
Jo Mynard, Phoebe Lyon, Phillip Taw, Daniel Hooper(担当:共著)
Multilingual Matters      2020年8月   
 
 
 

講演・口頭発表等

 
 
Examining a community of practice in a self-access environment
Daniel Hooper   Bethan Kushida   Phoebe Lyon   Ross Sampson   
JALT 2020 JASAL Forum: Fostering Community in Self-Access Environments   2020年11月22日   
 
Moving Beyond McEnglish: Recognizing Eikaiwa as a Legitimate Professional Community
Daniel Hooper   Lesley Ito   Ewen MacDonald   Ruth Iida   Patrick Kiernan   Luke Lawrence   Andy Boon   Natasha Hashimoto   
JALT 2020   2020年11月22日   
 
Duoethnography: Research, Reflection, and Practice
Robert James Lowe   Luke Lawrence   Matthew W. Turner   Nick Kasparek   Daniel Hooper   Momoko Oka   Aya Yamazawa   
JALT 2020   2020年11月21日   
 
Action logs mediating teacher development
Daniel Hooper   
JALT 2020 TD/CUE SIG - Forms and functions of community in education   2020年11月21日   
 
Publishing in academic journals: Tipping the odds in your favor
Daniel Hooper   
Kanda University of International Studies ELI PD Workshop   2020年7月2日   

担当経験のある科目(授業)

 
2017年3月
 - 
現在
Freshman English (神田外語大学)
2018年3月
 - 
2020年2月
Foundational Literacies (Reading and Writing) (神田外語大学)
2017年4月
 - 
2018年2月
Academic Literacies: Reading (神田外語大学)

所属学協会

 
 
   
 
全国語学教育学会

社会貢献活動

 
 
 
 
【その他】
 2018年 - 現在
 
【その他】
 2017年12月 - 現在
 
【その他】
JALT Learner Development SIG Learner Development Journal 5 2020年9月 - 2020年10月