このブラウザは、JavaScript が無効になっています。JavaScriptを有効にして再度、お越しください。
ログイン
ログイン
他の機関Idpによるログイン
神田外語大学教員業績
研究者業績メニュー
神田外語大学
英米語学科
アジア言語学科
中国語専攻
韓国語専攻
インドネシア語専攻
ベトナム語専攻
タイ語専攻
イベロアメリカ言語学科
スペイン語専攻
ブラジル・ポルトガル語専攻
国際コミュニケーション学科
国際コミュニケーション専攻
国際ビジネスキャリア専攻
大学院言語科学研究科
TESOLプログラム
ELI
English
IC
ILC
留学生別科
児童英語教育研究センター
日本研究所
グローバル・コミュニケーション研究所
SALC
体育・スポーツセンター
附属図書館
外国語能力開発センター
言語教育コンサルタントセンター
多言語コミュニケーションセンター
キャリア教育センター
言語メディア教育研究センター
ボランティアセンター
アカデミックサクセスセンター
グローバル日本語センター
自立学習教育研究所
言語教育研究所
言語メディア教育研究センター
▶大学のトップページに戻る
研究者業績
研究者リスト
>>
MacDonald Ewen
編集
MacDonald Ewen
研究者氏名
MacDonald Ewen
所属
神田外語大学
部署
English Language Institute
職名
Lecturer
学位
MA TESOL(Kanda University of International Studies)
J-Global ID
201901006736445950
研究分野
人文・社会 / 外国語教育 /
経歴
2019年4月
-
現在
神田外語大学 English Language Institute Lecturer
2018年8月
-
2020年3月
日米会話学院 English Instructor
2018年4月
-
2019年3月
白百合学園中学高等学校 English Instructor
学歴
2016年10月
-
2018年9月
神田外語大学 Graduate School of Language Studies MA TESOL
論文
1
2
>
The effectiveness of correction codes on L2 writing accuracy
神田外語大学紀要 32 323-3352020年3月
An analysis of vocabulary level in reading passages of the National Center Test
Ewen MacDonald   
Shiken 23(2) 19-272019年12月
[査読有り]
The adaptation of a linguistic risk-taking passport initiative: A summary of a research project in progress
Ewen MacDonald   Nicholas Thompson   
Relay Journal 2(2) 415-4362019年9月
[査読有り]
Reflection through dialogue: Conducting a mentoring session with a juku colleague using the ‘wheel of reflection’ tool
Ewen MacDonald   
Relay Journal 2(1) 45-592019年1月
[査読有り]
Reflecting on approaches for developing learner autonomy in a juku and eikaiwa setting
Ewen MacDonald   
Relay Journal 1(1) 159-1662018年1月
[査読有り]
MISC
Reflecting on teaching practice through learning students’ perceptions on homework
Ewen MacDonald   
TEIS News 2017年9月
書籍等出版物
An awareness-raising approach for making indirect requests (In J. Talandis Jr., J. Ronald, D. Fujimoto & N. Ishihara (Eds.), Pragmatics undercover: The search for natural talk in EFL textbooks).
Ewen MacDonald(担当:分担執筆)
JALT Pragmatics SIG 2020年6月
Eikaiwa vs. juku: The affordances and constraints of each context (In D. Hooper & N. Hashimoto (Eds.), Teacher narratives from the eikaiwa classroom: Moving beyond "McEnglish" (pp. 111-121)).
Ewen MacDonald(担当:分担執筆)
Candlin & Mynard ePublishing Limited 2020年2月
講演・口頭発表等
1
2
>
Challenging stereotypes through eikaiwa teachers’ voices
Daniel Hooper   Ewen MacDonald   Amelia Yarwood   
2020 ETJ Tokyo Expo 2020年2月
Assessing the impact of encouraging language majors in Japan to partake in linguistic risk-taking activities
JASAL 2019 Annual Conference 2019年11月
Effects of awareness-raising pragmatic instruction
Ewen MacDonald   
JALT 45th International Conference 2019年11月
Awareness-raising approaches for developing Japanese learners’ pragmatic competence
Ewen MacDonald   
2019 ETJ Tokyo Expo 2019年2月
Practical ways of raising Japanese EFL learners’ pragmatic awareness
Ewen MacDonald   
JALT 44th International Conference 2018年11月
所属学協会
JALT Teacher Development SIG
English Teachers in Japan (ETJ)
日本自律学習学会
全国語学教育学会
社会貢献活動
JALT Teacher Development SIG - Webmaster
【その他】 2018年1月 - 現在
Relay Journal - Editorial team member
【その他】 2017年12月 - 現在
Explorations in Teacher Development Journal (JALT Teacher Development SIG) - Reviewer
【その他】 2019年9月
Powered by NetCommons2
The NetCommons Project