言語の選択:

researchmapからのお知らせ

【神田外語大学】教員検索

研究者検索結果一覧 >> ダニエル ジャクソン
 

ダニエル ジャクソン

 
アバター
研究者氏名ダニエル ジャクソン
所属神田外語大学

研究キーワード

 
Computer-assisted language learning , Second language teacher education , Individual differences , Task-based language teaching , Second language acquisition

経歴

 
2015年10月
 - 
現在
Kanda University of International Studies Graduate School of Language Sciences, MA TESOL Program Teaching staff (part-time)
 
2015年4月
 - 
現在
Kanda University of International Studies Department of English Associate professor (full-time)
 
2014年7月
 - 
2014年12月
University of Hawai‘i at Mānoa Hawaii English Language Program Instructor (part-time)
 
2014年1月
 - 
2014年5月
University of Hawai‘i at Mānoa Department of Second Language Studies Lecturer (part-time)
 
2011年1月
 - 
2012年8月
University of Hawai‘i at Mānoa National Foreign Language Resource Center Managing editor, Language Learning & Technology (part-time)
 

学歴

 
2009年
 - 
2014年
Ph.D. in Second Language Studies, Department of Second Language Studies, University of Hawai‘i at Mānoa  
 
1998年
 - 
2000年
M.S. in Education/TESOL, Graduate School of Education, University of Pennsylvania  
 
1992年
 - 
1996年
B.A. in English, College of Liberal Arts and Sciences, Villanova University  
 

受賞

 
2013年
Bilinski Educational Foundation Bilinski Dissertation Fellowship
 
2012年
University of Hawaii, Department of Second Language Studies Holmes-Carr Scholarship Fund
 
2012年
Language Learning Language Learning Dissertation Grant
 
2012年
Bilinski Educational Foundation Bilinski Dissertation Fellowship
 
2011年
International Consortium on TBLT Student Bursary Award
 

論文

 
Generalizing over L2 constructions: The roles of learner awareness, working memory, and knowledge sources
ダニエル ジャクソン
Proceedings of PacSLRF 2016   87-91   2017年   [査読有り]
Working memory and second language acquisition: Theory and findings
ダニエル ジャクソン
The Journal of Kanda University of International Studies   28 23-48   2016年
Task-based assessment and pre-service teacher development in TESOL methods courses
ダニエル ジャクソン
OnTask: The Journal of the JALT Task-Based Learning SIG   5 9-15   2015年
The relative contribution of input modification, learner awareness, and individual differences to second language construction learning
ダニエル ジャクソン
University of Hawaii at Mānoa      2014年
Learner differences in metalinguistic awareness: Exploring the influence of cognitive abilities and language experience
ダニエル ジャクソン
Selected Proceedings of the 2012 Second Language Research Forum: Building Bridges Between Disciplines   211-226   2014年   [査読有り]

Misc

 
Review of the book "Implicit and explicit language learning: Conditions, processes, and knowledge in SLA and bilingualism", edited by C. Sanz & R. P. Leow
ダニエル ジャクソン
Language Awareness   22 194-196   2013年
Review of the book "Second language task complexity: Researching the cognition hypothesis of language learning and performance", edited by P. Robinson
ダニエル ジャクソン
Studies in Second Language Acquisition   34 688-690   2012年
A corpus-informed approach to peer response tasks
ダニエル ジャクソン
The Language Teacher   33 21-22   2009年
Review of the book "Language testing: The social dimension", by T. McNamara & C. Roever
ダニエル ジャクソン
TESL-EJ   11 1-3   2007年
Planning a comparison essay in small groups
ダニエル ジャクソン
The Language Teacher   29 20-22   2005年

書籍等出版物

 
An empirical study of working memory, personality, and second language construction learning. In Granena, G., Jackson, D. O., & Yilmaz, Y. (Eds). Cognitive individual differences in second language processing and acquisition
ダニエル ジャクソン (担当:分担執筆, 範囲:157-184)
John Benjamins Publishing Company   2016年   
Introduction: Cognitive individual differences in second language learning and processing. In Granena, G., Jackson, D. O., & Yilmaz, Y. (Eds). Cognitive individual differences in second language processing and acquisition
Gisela Granena, Daniel O. Jackson & Yucel Yilmaz (担当:共著, 範囲:1-14)
John Benjamins Publishing Company   2016年   
Cognitive individual differences in second language processing and acquisition
Gisela Granena, Daniel O. Jackson & Yucel Yilmaz (担当:共編者)
John Benjamins Publishing Company   2016年   
From writing conferences to writing conversations. In D. C. Mussman (Ed.), New ways in teaching writing, revised
ダニエル ジャクソン (担当:分担執筆, 範囲:302-304)
TESOL   2013年   
Longitudinal research. In Robinson, P. (Ed.), Routledge encyclopedia of second language acquisition
ダニエル ジャクソン (担当:分担執筆, 範囲:404-405)
Routledge   2013年   

講演・口頭発表等

 
Toward an understanding of language teacher noticing: Theoretical and empirical foundations
Daniel O. Jackson & Minyoung Cho
To be presented at JACET International Convention, Tokyo, Japan   2017年8月   
Self-regulatory strategies among university EAP writers and their self-assessment of writing proficiency
Daniel O. Jackson & Siwon Park
To be presented at Symposium on Second Language Writing, Bangkok, Thailand   2017年7月   
Tasks in second language classrooms: Some practical consequences of a researched pedagogy [招待有り]
ダニエル ジャクソン
Kanda Institute of Foreign Languages, Professional Development Day, Tokyo, Japan   2017年4月   
How to design effective listening and speaking tasks for the classroom [招待有り]
ダニエル ジャクソン
Chiba Prefectural ALT Skill Development Conference, Chiba, Japan   2016年10月   
The roles of explicit knowledge and working memory in generalizing from input.
ダニエル ジャクソン
Pacific Second Language Research Forum, Tokyo, Japan   2016年9月   

所属学協会

 
TEACHERS OF ENGLISH TO SPEAKERS OF OTHER LANGUAGES , 大学英語教育学会 , 全国語学教育学会 , AMERICAN ASSOCIATION FOR APPLIED LINGUISTICS

競争的資金等の研究課題

 
Second language teacher noticing: Do training conditions and task complexity matter?
Kanda University of International Studies: Research Institute of Language Studies and Language Education
研究期間: 2016年 - 2017年    代表者: ダニエル ジャクソン

その他

 
Guest editor
TESOL Quarterly (Wiley), Special topic issue on "Complementary perspectives on task-based classroom realities" with Alfred Rue Burch (2017)
Manuscript reviewer
Applied Psycholinguistics (Cambridge)
Innovation in Language Learning and Teaching (Taylor & Francis)
Language Learning (Wiley)
Language Teaching Research (Sage)
The Modern Language Journal (Wiley)
Reading in a Foreign Language (NFLRC)
Copy editor
Language Learning & Technology (NFLRC)