言語の選択:

researchmapからのお知らせ

【神田外語大学】教員検索

研究者検索結果一覧 >> ダニエル ジャクソン
 

ダニエル ジャクソン

 
アバター
研究者氏名ダニエル ジャクソン
所属神田外語大学

研究キーワード

 
Computer-assisted language learning , Second language teacher education , Individual differences , Task-based language teaching , Second language acquisition

学歴

 
2009年
 - 
2014年
Ph.D. in Second Language Studies, Department of Second Language Studies, University of Hawai‘i at Mānoa  
 
1998年
 - 
2000年
M.S. in Education/TESOL, Graduate School of Education, University of Pennsylvania  
 
1992年
 - 
1996年
B.A. in English, College of Liberal Arts and Sciences, Villanova University  
 

受賞

 
2013年
Bilinski Educational Foundation Bilinski Dissertation Fellowship
 
2012年
University of Hawaii, Department of Second Language Studies Holmes-Carr Scholarship Fund
 
2012年
Language Learning Language Learning Dissertation Grant
 
2012年
Bilinski Educational Foundation Bilinski Dissertation Fellowship
 
2011年
International Consortium on TBLT Student Bursary Award
 

論文

 
Generalizing over L2 constructions: The roles of learner awareness, working memory, and knowledge sources
ダニエル ジャクソン
Proceedings of PacSLRF 2016   87-91   2017年   [査読有り]
Working memory and second language acquisition: Theory and findings
ダニエル ジャクソン
The Journal of Kanda University of International Studies   28 23-48   2016年
Task-based assessment and pre-service teacher development in TESOL methods courses
ダニエル ジャクソン
OnTask: The Journal of the JALT Task-Based Learning SIG   5 9-15   2015年
The relative contribution of input modification, learner awareness, and individual differences to second language construction learning
ダニエル ジャクソン
University of Hawaii at Mānoa      2014年
Learner differences in metalinguistic awareness: Exploring the influence of cognitive abilities and language experience
ダニエル ジャクソン
Selected Proceedings of the 2012 Second Language Research Forum: Building Bridges Between Disciplines   211-226   2014年   [査読有り]

Misc

 
Review of the book "Implicit and explicit language learning: Conditions, processes, and knowledge in SLA and bilingualism", edited by C. Sanz & R. P. Leow
ダニエル ジャクソン
Language Awareness   22 194-196   2013年
Review of the book "Second language task complexity: Researching the cognition hypothesis of language learning and performance", edited by P. Robinson
ダニエル ジャクソン
Studies in Second Language Acquisition   34 688-690   2012年
A corpus-informed approach to peer response tasks
ダニエル ジャクソン
The Language Teacher   33 21-22   2009年
Review of the book "Language testing: The social dimension", by T. McNamara & C. Roever
ダニエル ジャクソン
TESL-EJ   11 1-3   2007年
Planning a comparison essay in small groups
ダニエル ジャクソン
The Language Teacher   29 20-22   2005年

書籍等出版物

 
An empirical study of working memory, personality, and second language construction learning. In Granena, G., Jackson, D. O., & Yilmaz, Y. (Eds). Cognitive individual differences in second language processing and acquisition
ダニエル ジャクソン (担当:分担執筆, 範囲:157-184)
John Benjamins Publishing Company   2016年   
Introduction: Cognitive individual differences in second language learning and processing. In Granena, G., Jackson, D. O., & Yilmaz, Y. (Eds). Cognitive individual differences in second language processing and acquisition
ダニエル ジャクソン (担当:共著, 範囲:1-14)
John Benjamins Publishing Company   2016年   
Cognitive individual differences in second language processing and acquisition
ダニエル ジャクソン (担当:共編者)
John Benjamins Publishing Company   2016年   
From writing conferences to writing conversations. In D. C. Mussman (Ed.), New ways in teaching writing, revised
ダニエル ジャクソン (担当:分担執筆, 範囲:302-304)
TESOL   2013年   
Longitudinal research. In Robinson, P. (Ed.), Routledge encyclopedia of second language acquisition
ダニエル ジャクソン (担当:分担執筆, 範囲:404-405)
Routledge   2013年   

講演・口頭発表等

 
How to design effective listening and speaking tasks for the classroom [招待有り]
ダニエル ジャクソン
Chiba Prefectural ALT Skill Development Conference, Chiba, Japan   2016年10月   
The roles of explicit knowledge and working memory in generalizing from input.
ダニエル ジャクソン
Pacific Second Language Research Forum, Tokyo, Japan   2016年9月   
Using communication tasks in EFL classrooms: Design principles, assessment criteria, and technology-mediated learning
ダニエル ジャクソン
English Education Seminar, Kanda Gaigo Group, Shizuoka, Japan   2016年8月   
Teacher noticing, interaction, and alignment: Implications for TBLT
ダニエル ジャクソン
JALT PanSIG International Conference, Nago, Japan   2016年5月   
Focusing on learner needs through teacher noticing
ダニエル ジャクソン
The 41st JALT International Conference, Shizuoka, Japan   2015年11月   

所属学協会

 
大学英語教育学会 , 全国語学教育学会 , AMERICAN ASSOCIATION FOR APPLIED LINGUISTICS