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Davies Huw

 
アバター
研究者氏名Davies Huw
 
デイヴィス ヒュー
URLhttps://www.researchgate.net/profile/Huw_Davies6
所属Kanda University of International Studies
部署The Research Institute of Learner Autonomy Education
職名SALC Learning Advisor
ORCID ID0000-0002-3851-212X
J-Global ID201601020735728525

研究キーワード

 
Grounded Theory ,Qualitative Research ,Learner Autonomy ,Sociology

研究分野

 
  • 人文・社会 / 図書館情報学、人文社会情報学 / Using MOOCs for language education
  • 人文・社会 / 教育社会学 / International student migration
  • 人文・社会 / 言語学 / Learner autonomy
  • 人文・社会 / 外国語教育 / Language learning strategies

経歴

 
2016年4月
 - 
現在
神田外語大学 SALC Learning Advisor 
 
2015年4月
 - 
2016年3月
駒澤大學 Global Media Adjunct Lecturer 
 

学歴

 
2016年
 - 
現在
Lancaster University Educational Research PhD
 
2015年
 - 
2015年
The Open University  PGCert Online and Distance Education
 
2012年
 - 
2014年
The Open University  MEd Applied Linguistics
 
2010年
 - 
2012年
Trinity College London  LCTL Diploma TESOL
 
2001年
 - 
2004年
University of Liverpool  BA English Language & Literature
 

委員歴

 
2018年
 - 
現在
Relay Journal  Column Editor
 
2018年
 - 
2019年
Literacies and Language Education: Research and Practice  Editorial team
 
2011年
 - 
2018年
JALT  Learner Development SIG
 

論文

 
 
Huw Davies   Isra Wongsarnpigoon   Satoko Watkins   Dominique Vola Ambinintsoa   Rumi Terao   Rob Stevenson   Yuri Imamura   Curtis Edlin   Phillip A. Bennett   
Studies in Self-Access Learning Journal   11(3) 135-1472020年9月   [査読有り]
In 2020, the COVID-19 pandemic created disruption in many of the institutions we regularly rely on, including universities. While disruption may often bring with it a myriad of possible pitfalls, it affords potential opportunities for change and d...
 
Huw Davies   
Relay Journal   2(2) 271-2912019年9月   [査読有り]
This study is an evaluation of the professional development (PD) programme for learning advisors employed in the self-access centre at Kanda University of International Studies in Japan. The research issue investigated was whether the PD activitie...
 
Davies, H   Stevenson, R   Wongsarnpigoon, I   
Relay Journal   2(1) 69-722019年1月   [査読有り]
 
Nakai with   Rutson-Griffiths   Davies   
学習の学習   24(2) 1-92017年6月   [査読有り][招待有り]
 
Huw Davies   ヒュー デイヴィス   
LLT Journal   19(2) 89-952016年10月   [査読有り]

MISC

 
 
ブラウン ジェイソン   デイヴィス ヒュー   
Relay Journal   2(1) 102-1032019年1月   [招待有り]

講演・口頭発表等

 
 
An Evaluation of an Advisor Professional Development Programme
Huw Davies   ヒュー デイヴィス   
Teacher/Advisor Education for Learner Autonomy, Kanda University of International Studies, Chiba   2019年6月28日   
Implications that may be informative for other teacher and advisor education settings is that informal discussion among the workgroup and the freedom to choose personal PD journeys are fundamental drivers of effective practice. The research issue ...
 
Using MOOCs in class to meet students' needs and expectations
Davies, H   Stevenson, R   
6th Annual Conference on Global Higher Education, Lakeland University, Tokyo   2019年6月8日   
University graduates require autonomous learning skills and cross-cultural communication experience in order to navigate the changing landscape of the twenty-first century workplace. Additionally, students desire content that is personally relevan...
 
Inclusiveness for non-Japanese learners of English
Huw Davies   ヒュー デイヴィス   
JALT2018: Diversity and Inclusion, Shizuoka   2018年11月25日   
Student bodies at universities in Japan are becoming increasingly cosmopolitan and diverse, but I argue that more needs to be done to make university life more welcoming for students from overseas. With a declining birth rate, Japan’s higher educa...
 
Student migration and TEFL: Chinese learners of English at university in Japan
Huw Davies   ヒュー デイヴィス   
Asia TEFL 2018, University of Macau   2018年6月29日   
I argue that the needs of these students, and the knowledge they bring, are not always valued in English-learning settings at their universities. I recommend that steps need to be taken to ensure students migrating within Asia are seen as being in...
 
Responding to non-participation with a language policy
Huw Davies   ヒュー デイヴィス   
CamTESOL-UECA Regional ELT Research Symposium, Phnom Penh, Cambodia   2018年2月9日   
This paper uses Nancy Fraser framework of participatory parity to explore issues surrounding non-adherence to language policy in a self-access learning centre (SALC) at a university in Japan, in order to ensure any policy reshape is just, and meet...

所属学協会

 
2020年4月
   
 
大学英語教育学会
 
   
 
Japan Association of Self-Access Learning (JASAL)
 
   
 
THE JAPAN ASSOCIATION FOR LANGUAGE TEACHING
 
   
 
International Sociological Association

社会貢献活動

 
 
【講師】
和洋女子大学 Travelling abroad online 2020年9月1日
 
【講師】
全国外大連合 2019年7月1日 - 2019年8月27日
 
【講師】
徳島県教育委員会 AWA スペシャル体験サポーター 2019年7月13日
 
【出演,講師,寄稿】
全国外大連合 ラグビーワールドカップ2019™ 国際交流入門講座 2018年8月1日 - 2018年12月14日