言語の選択:
 

メニュー/MENU

文学部グローバル学部法学部経済学部経営学部アントレプレナーシップ学部データサイエンス学部人間科学部工学部教育学部薬学部看護学部教養教育部会文学研究科言語文化研究科法学研究科政治経済学研究科経営学研究科データサイエンス研究科人間社会研究科仏教学研究科工学研究科環境学研究科教育学研究科薬科学研究科看護学研究科通信教育部人間科学部通信教育部教育学部通信教育部人間社会研究科通信教育部仏教学研究科通信教育部環境学研究科別科(介護福祉)

研究者業績

研究者リスト >> 張 巧韵
 

張 巧韵

 
アバター
研究者氏名張 巧韵
 
ザン チァオイン
URL
所属武蔵野大学
部署グローバル学部 グローバルビジネス学科
職名准教授
学位PhD(Warwick Business School), Master's Degree("University of Surrey, United Kingdom")
J-Global ID201001096028222145

研究キーワード

 
Satisfaction ,Quality ,カントリーオブオリジン ,知覚価値設定

研究分野

 
  • 人文・社会 / 商学 / Marketing
  • 人文・社会 / 商学 / マーケティング

経歴

 
2017年9月
 - 
現在
Musashino University Department of Global Business Associate Professor 
 
2017年9月
 - 
現在
武蔵野大学 グローバル学部 クローバルビジネス 准教授 
 
2015年4月
 - 
2017年3月
Meiji University Graduate School of Business Administration Associate Professor 
 
2015年4月
 - 
2017年3月
明治大学 経営学研究科 特任准教授 
 
2010年2月
 - 
2015年3月
Meiji University Graduate School of Business Administration Assistant Professor 
 

学歴

 
2003年9月
 - 
2008年7月
Warwick Business School, University of Warwick, United Kingdom Graduate School, Division of Business Administration Services Marketing
 
2001年9月
 - 
2002年12月
University of Surrey, United Kingdom Graduate School, Division of Business Administration MSc in Marketing Management
 
1999年7月
 - 
2000年6月
Swiss Hotel Management School Les Roches Faculty of Management PGDip in Hospitality
 
1994年9月
 - 
1998年6月
Chinese Culture University Faculty of Management BBA in Tourism Industry BSc in Applied Living Science
 

委員歴

 
2003年9月
 - 
現在
Academy of Marketing
 
2003年
 - 
現在
The Institute for Operations Research and the Management Science
 
2003年
 - 
現在
The Academy of Marketing Science
 
2003年
 - 
現在
European Marketing Academy
 
2003年
 - 
現在
American Marketing Asssociation
 

論文

 
 
Yu-Hsu (Sean) Hsu   Connie Chang   
The Journal of Organization and Discourse   2(1) 20-312021年5月   [査読有り]
 
Journal of the Eastern Asia Society for Transportation Studies   12 2198-22142017年   [査読有り]
 
張 巧韵   
Meiji Business Review   61(2/3) 119-1442014年   [査読有り]
 
張 巧韵   
World Journal of Social Sciences   4(2) 14-202014年   [査読有り]
 
Yu-Hsu Hsu   Glenn Morgan   
Meiji Business Review   60(4) 2013年2月   [査読有り]

講演・口頭発表等

 
 
以人工智慧協同教學之初探ー以智慧音箱為個案分析
張 巧韵   
文創產業韌性與回復力研討會   2020年12月11日   
 
A Preliminary Study of Factors Affecting the Spread and Resistance of Consumers’ Use of AI Customer Service-Taking Book.com.tw Online Bookstore as an Example
Yu-Kai, Huang   Connie Chang   Wu, Li   Wei-Shang, Fan   
2nd Artificial Intelligence and Cloud Computing Conference   2019年12月18日   
 
A Scale For Measuring The Country-of-origin Effect On Perceived Value In Services Industries
張 巧韵   
The 40th Annual ISMS Marketing Science Conference   2018年6月16日   
 
A Conceptual Framework of Country-of-Origin (COO): A Cross-sectional Multi-country Study in Services Industries
張 巧韵   
The 8th Global Business and Finance Research Conference   2017年10月26日   
 
The Factors Influence Low-Cost Carrier's Service Quality: A Case Study of Vietjet Air in Vietnam
張 巧韵   
The 12th International Conference of Eastern Asia Society for Transportation Studies   2017年9月20日   

担当経験のある科目(授業)

 
 
   
 
Marketing Management (International University of Japan)
 
   
 
Customer Relationship Marketing (International University of Japan)
 
   
 
Distribution Economy (International Christian University)
 
   
 
International Marketing (International Christian University)
 
   
 
Modern Consumer Culture and Society: International Marketing (Rikkyo University)

所属学協会

 
 
   
 
The Chartered Institute of Marketing (Professional)
 
   
 
The Academy of Marketing Science
 
   
 
American Marketing Association
 
   
 
Academy of Marketing
 
   
 
European Marketing Academy

共同研究・競争的資金等の研究課題

 
 
 
研究期間: 2015年4月 - 2018年3月
 
A Contemporary Country-of-Origin Framework: Conceptualising, Evaluating and Measuring
JSPS Kakenhi (C): 
張巧韵 と 許佑旭 と Joseph F Hair Jr 
研究期間: 2011年4月 - 2014年3月