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研究者業績

研究者リスト >> コ ウリ
 

コ ウリ

 
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研究者氏名コ ウリ
 
 
URL
所属武蔵野大学
部署グローバル学部 グローバルビジネス学科
職名Assistant Professor
J-Global ID202001012733572200

研究キーワード

 
Marketing strategy, Strategic alliances, Customer Relationship Management (loyalty program)

研究分野

 
  • 人文・社会 / 商学 / Marketing strategy, strategic alliances, Customer relationship management (loyalty programs)

学歴

 
2012年3月
 - 
2016年8月
Korea University Business School Business administration Ph.D
 
2006年3月
 - 
2008年2月
Korea University Business School Business Administration Master
 
2001年1月
 - 
2005年5月
University of Technology, Sydeny Business BA
 

委員歴

 
2023年3月
 - 
現在
Journal of East Asia Management  Journal of East Asia Management
 

論文

 
 
Woo Li Ko   
8 149-160   2024年3月   
 
Woo Li Ko   Tae Ho Song   
Journal of Hospitality & Tourism Research      2024年2月   [査読有り]
Reward programs offer rewards, and with further progression toward these rewards, customers become more motivated. This acceleration is called a reward gradient. This study proposes prospect theory as the underlying mechanism of the reward gradien...
 
 
Woo Li Ko   Sang Yong Kim   Jong-Ho Lee   Tae Ho Song   
JOURNAL OF BUSINESS RESEARCH   120 453-461   2020年11月   [査読有り]
Firms are increasingly engaging in alliances, and managers need to set strategic priorities for their alliance portfolios. This study defines the relative priority firms place on specific types of alliances over others (i.e., strategic alliance em...
 
Tae Ho Song   Sang Yong Kim   Woo Li Ko   
JOURNAL OF TRAVEL & TOURISM MARKETING   34(1) 70-81   2017年   [査読有り]
Customers make more of an effort the closer they are to earning rewards. Our study examined how this effect might be moderated with differently described rewards when temporal distance differs. For benefits of varying descriptions, we applied the ...

講演・口頭発表等

 
 
Woo Li Ko   
2023 Global Marketing Conference   2023年7月22日   
 
Woo Li Ko   
ISMS Marketing Science Conference   2021年6月4日   
 
Woo Li Ko   
Global Alliance of Marketing& Management Association (GAMMA) Global Marketing Conference, Hotel New Otani, Tokyo.   2018年7月26日   
 
Woo Li Ko   
Korean Marketing Management Association's (KMMA)Spring Conference, Pusan National University, Korea   2015年   
 
Woo Li Ko   
International Conference of Asian Marketing Associations (ICAMA), Waseda University, Tokyo.   2015年